Νέους δρόμους προς την ανακάλυψη και κατάκτηση της γνώσης ακολουθούν μαθητές του Αριστοτελείου Κολλεγίου, οι οποίοι παρουσίασαν μία ενδιαφέρουσα εργασία στο 9ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας, που πραγματοποιήθηκε στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας «ΝΟΗΣΙΣ».
Το συνέδριο αποσκοπεί στην ενθάρρυνση των μαθητών ώστε να ασχοληθούν με μία εργασία με, κατά το δυνατόν, επιστημονική προσέγγιση και μεθοδολογία. Σημαντική θεωρείται και η απόκτηση εμπειριών μέσα από τη συμμετοχή σε ένα συνέδριο υψηλού επιπέδου, ενώ προωθείται και η βιωματική εφαρμογή της Πληροφορικής, της Ρομποτικής και των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε. στην πράξη).
Τα νέα μέσα μάθησης και οι νέες κοινωνικές δομές κάνουν επιτακτική την ανάγκη της επανεξέτασης και αναθεώρησης του τρόπου που προσεγγίζουμε την εκπαίδευση σήμερα. Το Αριστοτέλειο Κολλέγιο χρησιμοποιεί την τεχνολογική καινοτομία προκειμένου να ικανοποιήσει στο έπακρο τους στόχους της εκπαίδευσης και να ωθήσει τους μαθητές στη διερεύνηση και την ανακάλυψη της γνώσης.
«Ψηφιακά εργαλεία στη διάθεση της δημιουργικής γραφής» τιτλοφορούνταν η εργασία που παρουσίασαν στο συνέδριο οι μαθητές/τριες της Β’ Λυκείου Έλενα Γκαγκαμάνη, Νικολέτα Γκούλη, Ραφαέλλα Καβάση, Θεοδώρα Καλπάκη, Στέλιος Κεχαγιάς, Δανάη Μαμίση, Ευγενία Μανωλίδου-Χατζή, Γεώργιος Μούργκος, Ελισσώ Μπότσαρη, Σοφία Παντάλη, Κωνσταντίνα Πασχαλίδου και Νικόλαος Τσιρίδης. Η εργασία εκπονήθηκε με τη συνεργασία και την καθοδήγηση της καθηγήτριας Πληροφορικής του Αριστοτελείου Κολλεγίου Ελένης Κοκκίνου και της φιλολόγου Μαίρης Παπαχρήστου.
Η δημιουργική γραφή έχει πλέον ενσωματωθεί στο νέο αναλυτικό πρόγραμμα για τη Λογοτεχνία, όπως ανέφερε η ομάδα του σχολείου μας και πρόσθεσε: «Δημιουργήσαμε μία κοινότητα συστηματικών και ανεξάρτητων αναγνωστών, μυηθήκαμε στην τέχνη του πνεύματος και ταυτόχρονα γίναμε οι ίδιοι δραστήριοι παραγωγοί πολιτισμού. Υπήρξε η ανάγκη για περαιτέρω διάχυση των μαθητικών έργων. Δημιουργήσαμε λοιπόν νέους τύπους κειμένων μέσα από νέες πρακτικές πρόσληψης, παραγωγής και διάδοσης της Λογοτεχνίας». Οι μαθητές χρησιμοποίησαν ψηφιακές εφαρμογές, όπως το Titanpad, το Padlet, το Fotobabble και συνέθεσαν ένα διαδραστικό ηλεκτρονικό περιοδικό με το «Joomag». Το Joomag είναι μια δωρεάν ψηφιακή πλατφόρμα με πολλές δυνατότητες διαμοιρασμού που υποστηρίζεται από όλα τα γνωστά λειτουργικά κινητών όπως iOS, Android και Windows. «Έτσι, κατασκευάσαμε τα δικά μας λογοτεχνικά πολυτροπικά κείμενα, επεμβαίνοντας σε αυτά με τροποποιήσεις και πειραματιζόμενοι με τη Δημιουργική γραφή. Τέλος, παρουσιάσαμε τα κείμενα αυτά σε ένα ηλεκτρονικό περιοδικό και ενισχύσαμε την καινοτομία στην εκπαίδευση, προσεγγίζοντας το μάθημα της Λογοτεχνίας μέσω της ψηφιακής του διάστασης», επισήμαναν τα μέλη της ομάδας.
Το μαθητικό σύνεδριο της Πληροφορικής
Το 9ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής διοργανώθηκε από την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και τους Σχολικούς Συμβούλους Πληροφορικής Κεντρικής Μακεδονίας, σε συνεργασία με το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας (ΝΟΗΣΙΣ) και το Σωματείο «Φίλοι του Ιδρύματος NOHΣΙΣ».Όπως ανέφερε στο μήνυμά του ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Παναγιώτης Ανανιάδης, η είσοδος των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση αλλάζει ριζικά και εποικοδομητικά το εκπαιδευτικό τοπίο, δηλαδή τον τρόπο διδασκαλίας, μελέτης, μάθησης, αξιολόγησης, συμμετοχής, ενώ ταυτόχρονα προετοιμάζει τους χρήστες για το πώς να τις διαχειριστούν γόνιμα και πέραν των σχολικών ορίων».