Η κύρια ιδέα αυτού του έργου «Let’s explore the world of technology» είναι να διασφαλίσει ότι οι μαθητές θα κατανοήσουν τις νέες αναδυόμενες τεχνολογίες όπως το IoT, AI και ML, τις δυνατότητες και τους κινδύνους τους και θα διερευνήσουν το πώς η τεχνολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για το καλό και την επίτευξη των παγκόσμιων βιώσιμων στόχων. Η εκμάθηση κώδικα και η ανάπτυξη δεξιοτήτων υπολογιστικής σκέψης βοηθά τους μαθητές να κατανοήσουν τον ταχύτατα μεταβαλλόμενο κόσμο. Θα εισαγάγουμε τους μαθητές σε ένα εργαλείο κωδικοποίησης Scratch, στο BBC micro: bit και σε κάποια ρομποτικά κιτ. Μαθαίνοντας να κωδικοποιούν οι μαθητές θα μάθουν στρατηγικές για την επίλυση προβλημάτων και το σχεδιασμό έργων και θα δημιουργήσουν τα δικά τους έργα σε συνεργασία με συνομηλίκους από άλλες χώρες. Τέλος, οι μαθητές θα κατανοήσουν τις δυνατότητες της τεχνολογίας και την ασφαλή χρήση του Διαδικτύου και θα υιοθετήσουν συνήθειες για ασφαλή και θετική χρήση της τεχνολογίας.
- Στο πρόγραμμα συμμετέχουν σχολεία από την Ελλάδα, την Κροατία, την Πολωνία, τη Γεωργία, την Αρμενία, τη Μολδαβία, την Αλβανία, την Ισπανία και την Τουρκία.
- H επικοινωνία με τα άλλα σχολεία και οι εργασίες θα είναι στα αγγλικά, δίνοντας τη δυνατότητα στους μαθητές να εξασκηθούν βιωματικά στην αγγλική γλώσσα.
ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Initial survey for students (Technology)
Οι μαθητές όλων των Ευρωπαϊκών χωρών απάντησαν σε ένα ερωτηματολόγιο σε Google Forms προκειμένου να διερευνηθούν οι πρότερες γνώσεις σε σχέση με το θεωρητικό υπόβαθρο των μαθητών.
Code Week challenges
Η Ευρωπαϊκή εβδομάδα κώδικα είναι ένα ετήσιο γεγονός στο οποίο εκπαιδευτικοί, μαθητές και σε κάποιες περιπτώσεις και γονείς έρχονται σε επαφή με τον προγραμματισμό. Στη συγκεκριμένη χρονιά απαντήθηκαν challenges τα οποία αναρτήθηκαν στη διαδικτυακή πλατφόρμα. Οι δράσεις πραγματοποιήθηκαν από τους μαθητές όλων των συνεργαζόμενων σχολείων.
The multilingual dictionary of technology
Οι μαθητές όλων των συνεργαζόμενων σχολείων δημιούργησαν ένα λεξικό με λέξεις που χρησιμοποιούνται στην Τεχνολογία. Κάθε σχολείο πρόσθεσε λέξεις και τα υπόλοιπα σχολεία μετέφρασαν. To τελικό αποτέλεσμα ήταν μια συνεργατική παρουσίαση σε Google docs.
Padlet πρώτης γνωριμίας των μαθητών
Οι μαθητές από όλα τα σχολεία παρουσίασαν σε ένα συνεργατικό τοίχο με τη χρήση του Padlet ένα σύντομο βιογραφικό με τα ενδιαφέροντά τους, το σχολείο τους και τις πόλεις τους.
World Science Day 2021
Στο Scratch Studio οι μαθητές δημιούργησαν έργα όπως chatbot, συγκεκριμένα το Grace Hooper chatbot με ερωτήσεις και απαντήσεις σε σχέση με διάφορα θέματα τεχνολογίας και βιογραφικά. Επίσης οι μαθητές δημιούργησαν ένα συνεργατικό κήπο με εικονικά λουλούδια χρησιμοποιώντας Scratch.
Ευρωπαϊκή ημέρα ξένων γλωσσών
Προκειμένου να εορταστεί η Ευρωπαϊκή ημέρα των ξένων γλωσσών οι μαθητές δημιούργησαν συννεφόλεξα με λέξεις σε σχέση με την τεχνολογία και τις μετέφρασαν σε πολλές ξένες γλώσσες. Με το λογισμικό Wordart δημιουργήθηκαν τα συννεφόλεξα τα οποία τα παιδιά ανέβασαν σε κοινή συνεργατική παρουσίαση σε Google Slides.
Xmas cards
Η ανταλλαγή Χριστουγεννιάτικων καρτών είναι μια παράδοση στα eTwinning που ίσχυσε για μια ακόμη χρονιά με τα σχολεία να ανταλλάσσουν ψηφιακές κάρτες που δημιουργησαν οι μαθητές χρησιμοποιώντας διάφορα λογισμικά.
Δημιουργία Αφισών στο Canva για το Internet of Things
Οι μαθητές του Α2 εργάστηκαν σε ομάδες ώστε να δημιουργήσουν αφίσες στο Canva σε σχέση με το Διαδίκτυο των πραγμάτων ή διαφορετικά το Intenet of Things. Μέσα από αυτή τη διαδικασία διάβασαν, συνεργάστηκαν και συζήτησαν για το ΙοΤ και εξέφρασαν τους προβληματισμούς τους και τις χρήσεις τους στην καθημερινή ζωή.
Safer Internet Day 2022
Η ημέρα για την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο SID 2022 περιείχε μια παρουσίαση με τον Ελληνικό Κόμβο Safer Internet for Kids όπου τους μίλησαν τόσο για την κυβερνοασφάλεια όσο και για επαγγέλματα που σχετίζονται με την ασφάλεια στο διαδίκτυο. Επίσης οι μαθητές έγραψαν στο forum και συζήτησαν με άλλα παιδιά από τα υπόλοιπα Ευρωπαϊκά σχολεία για το cyberbullying.
Micro:bit challenge
Οι μαθητές το μήνα Μάρτιο είχαν να αντιμετωπίσουν κάποια challenges. Σε πρώτη φάση, οι μαθητές δημιούργησαν το πρόγραμμα σε Microbit που προσομοιώνει ένα ζάρι. Ανάλογα με το νούμερο που είχαν φέρει είχαν να κατασκευάσουν τον κώδικα με την αντίστοιχη πρόκληση. Ετσι κατασκεύασαν πρόγραμμα για ‘Έξυπνη πόρτα’ η οποία ειδοποιεί όταν ανοίγει όπως και όταν δεν υπάρχει αρκετό φως στην πόρτα. Μια άλλη κατασκευή με Microbit ήταν ο ανιχνευτής φωτιάς με την οποία ανιχνεύεται η αύξηση της θερμοκρασίας αλλά υπάρχει και όριο σε περίπτωση που το δωμάτιο κρυώσει πολύ.
Women in STEM challenge
Οι μαθητές αφιέρωσαν τον Απρίλιο μελετώντας το έργο διάσημων επιστημόνων γυναικών. Στη συνέχεια δημιούργησαν συνεργατικά με τα υπόλοιπα σχολεία μια χρονογραμμή (timeline) σε ένα padlet προσθέτοντας στην κατάλληλη χρονικη περίοδο μια φωτογραφία από την επιστήμονα και ένα μικρό βιογραφικό. Αφού ολοκληρώθηκε η χρονογραμμή οι μαθητές δημιούργησαν ερωτήσεις σε ένα κοινό αρχείο σε GoogleDocs από τις οποίες δημιουργήθηκε ένα κοινό κουιζ (myquiz). Οι μαθητές απάντησαν στο quiz.
Learning Apps online games
Οι μαθητές δημιούργησαν στο Learning Apps διαδραστικά παιχνίδια όπως αντιστοίχισης, σταυρόλεξα, κρυπτόλεξα κ.α. χρησιμοποιώντας έννοιες και γνώσεις που απέκτησαν κατά τη διάρκεια του προγράμματος.
Support Ukraine
Οι μαθητές του Α2 στα πλαίσια δράσης που πραγματοποιήθηκε από όλα τα σχολεία, σχεδίασαν αφίσες στο Canva προκειμένου να στηρίξουν το λαό της Ουκρανίας και την παγκόσμια Ειρήνη.
Evaluation from Students
Η ανατροφοδότηση και η αξιολόγηση του προγράμματος eTwinning πραγματοποιήθηκε από τους μαθητές. Τις ερωτήσεις ετοίμασαν συνάδελφοι εκπαιδευτικοί από όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία.