Ευρωπαϊκό βραβείο για την προώθηση της φιλαναγνωσίας στα παιδιά απέσπασε ομάδα μαθητών του Αριστοτελείου Κολλεγίου, που συμμετείχε στο πρόγραμμα e-Twinning και ειδικότερα στο project «Active Book Club». Οι μαθητές του σχολείου, που κέρδισαν το βραβείο «Peyo Yavorov» ανάμεσα σε 591 συμμετοχές σχολείων από όλη την Ευρώπη, δημιούργησαν μία πρωτότυπη λογοτεχνική λέσχη με τη σύμπραξη άλλων εννέα σχολείων από το Βέλγιο, τη Σουηδία, την Αρμενία, τη Βουγαρία την Τουρκία και την Ελλάδα.
Το έργο αρχικά βραβεύτηκε με την εθνική και ευρωπαϊκή ετικέτα ποιότητας που είναι η απτή αναγνώριση για τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τo σχολείo του υψηλού επιπέδου των e-Twinning δραστηριοτήτων τους.
Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα e-Twinning έχει ως στόχο να ενθαρρύνει τα σχολεία στην Ευρώπη να αναπτύξουν συνεργασίες μέσω της χρήσης των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ), παρέχοντας υποστήριξη, εργαλεία και υπηρεσίες. Η Κεντρική Υπηρεσία Στήριξης λειτουργεί υπό το European Schoolnet, μία διεθνή συνεργασία 31 Ευρωπαϊκών Υπουργείων Παιδείας, το οποίο αναπτύσσει μάθηση για σχολεία, εκπαιδευτικούς και μαθητές σε ολόκληρη την Ευρώπη.
“Active Book Club”
Τη σχολική χρονιά 2015-2016 στο Αριστοτέλειο Κολλέγιο λειτούργησε η Ευρωπαϊκή Διαδικτυακή Σχολική Λέσχη Βιβλίου, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος e- Twinning. Διακόσιοι μαθητές και καθηγητές δέκα σχολείων από επτά ευρωπαϊκές χώρες (Αρμενία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Ελλάδα, Σερβία, Σουηδία, Τουρκία) είχαν ως επίκεντρο ενασχόλησης τη βιογραφία του βρετανού μαθηματικού και «πατέρα της επιστήμης των υπολογιστών», Alan Turnig. Ειδικότερα, όλα τα μέλη Λέσχης μέσα από ηλεκτρονική ψηφοφορία επέλεξαν το συγκεκριμένο έργο ως αντικείμενο των πολλαπλών και καινοτόμων δράσεων.
Η δραστηριότητα της Λέσχης δεν περιορίστηκε μόνον στην ανάγνωση του βιβλίου. Το περιεχόμενό του αποτέλεσε τη βάση για τη συγκέντρωση ερωτήσεων και απαντήσεων που οδήγησαν στη δημιουργία αρχικά επιτραπέζιων παιχνιδιών, τα οποία ανταλλάχτηκαν μεταξύ των σχολείων και ακολούθως ενός διαδικτυακού παιχνιδιού. Ακόμη, οι μαθητές συνέκριναν το περιεχόμενο του βιβλίου με την κινηματογραφική ταινία ‘‘Το Παιχνίδι της Μίμησης’’ (2014), η οποία επίσης προβάλλει τη ζωή του επιστήμονα Alan Turnig την περίοδο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Η σύγκριση τους βοήθησε να διεισδύσουν περισσότερο στην τέχνη της συγγραφής ενός βιβλίου και της δημιουργίας ενός κινηματογραφικού σεναρίου.
“Σε ένα επόμενο στάδιο οι μαθητές επικεντρωμένοι στον Alan Turnig αποπειράθηκαν να μεταγράψουν δημιουργικά βασικούς θεματικούς πυρήνες του βιβλίου. Επικεντρώθηκαν έτσι στην παιδική του ηλικία, στην επιστημονική προσφορά του στο Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και την πορεία του ως το τέλος της σύντομης ζωής του. Το χρονικό πλαίσιο του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου στάθηκε η αφορμή να ανασυνθέσουν τις συνθήκες ζωής των ανθρώπων της τότε εποχής. Τα αποτελέσματα της δημιουργικής γραφής συγκεντρώθηκαν σε ένα ηλεκτρονικό βιβλίο”‘, επισήμανε η καθηγήτρια του Αριστοτελείου Κολλεγίου Μαίρη Παπαχρήστου τονίζοντας πως η λειτουργία της Λέσχης εμπλουτίστηκε και με άλλες παράλληλες δράσεις.
Με αφορμή τις εκάστοτε δραστηριότητες και τον εορτασμό Παγκόσμιων Ημερών (Ποίησης, «Ημέρα του π» στα Μαθηματικά, Βιβλίου, Παιδικού Βιβλίου, κ.ά.) διοργάνωσαν εκδηλώσεις και δημιούργησαν σχετικές αφίσες στις οποίες συμπεριέλαβαν και ηχογραφημένο μήνυμα. “Επιπρόσθετα, καθηγητές και μαθητές διατηρώντας μια διαρκή επικοινωνία επισφράγισαν τις σχέσεις τους με την ανταλλαγή χειροποίητων καρτών και ενθυμίων”‘, συμπλήρωσε η κ. Παπαχρήστου.
Τελικά, με επίκεντρο ένα βιβλίο τονώθηκε η συνεργασία, η συνδημιουργία και η ψυχαγωγία, όπως εξήγησε η υπεύθυνη καθηγήτρια. Επίσης, στο ίδιο έργο απονεμήθηκε το Φλαμανδικό Βραβείο (Best Flemish project of last year) σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Βέλγιο.
Τις δράσεις των 27 μαθητών του Αριστοτελείου Κολλεγίου οργάνωσαν η φιλόλογος, Μαίρη Παπαχρήστου και η η φυσικός-πληροφορικός Ελένη Κοκκίνου.